öhöm... no niin, kaikki muistavat miten minä oikein kovasti painotin äskettäin kuinka en ala kirjoitella seuran haku ilmoituksia? Katsokaa nyt tarkkaan tänne päin: näin minä syön sanani. Äiti saa minut aina toimimaan välillä näin. Hän painostaa, painostaa ja sitten myöntyy minun kannalleni ja minä jään miettimään ettei kuitenkaan siinä mitään menetä...
Jätin siis vannomisistani huolimatta ilmoituksen Deitti.nettiin ja olin varma ettei kukaan minun ilmooni vastaa - tein siitä niin vaativan. Yllätykseni oli melkoinen, kun yhtäkkiä postia olikin tullut viikonlopun aikana useita kymmeniä. Hups.
Vielä kummempaa oli, että vastauksista osa (=muutama) olivat ihan vastauksen arvoisia. Oikeasti vaikuttivat heti upeilta ihmisiltä, juuri sellaisilta, joita oikeasti ei ole olemassa - tai niin olen tähän asti uskonut. No jaa, aika näyttää saanko edes ystäviä tai edes tuttavaa kummempaa. Mutta kylmä totuushan on edelleen, että minulla on tosi vähän aikaa jollekin deittailulle. Niin kauan kun sen voi hoitaa virtuaalisesti tai jotenkin "ei-lapsenvahtia"-menetelmällä homma toimii, mutta...  Joko marisin tulevasta lapsenvahti-ongelmastani? Nykyheprean luennot ovat  iltaisin, jostain kumman syystä. Ehkä salipuute on pakottanut tähän ratkaisuun tai luennoitsija on töissä päivät muualla. Mutta perusopintojen luennot siis ovat 16 - 18 ja minun pitäisi hakea Jimi hoidosta joka päivä 16.30 - 16.50 välisenä aikana... Tarvitsen siis luotettavan, hyvän ja lähellä asuvan lapsenvahdin. Eiku ilmoja kaupan seinille siis.
Tänä aamuna meidän piti lähteä itäiseen osaan maatamme, mutta nukuimme iloisesti pommiin ja laukut olivat vielä kymmenen aikaan pakkaamatta. Juna lähti 10.30,  joten... onneksi emme olleet ostaneet lippua etukäteen. Siirsimme vain lähtöä iltapäivän puolelle. :-)
Koska sanojen syöminen maistuu katkeralta kalkilta, tarjoan teille ohjeen minun kehittelemän porkkanapiirakan tekemiseen.

raastettua porkkanaa (3 isoa)
1,5 dl kermaa/maitoa
iso nokare sinihomejuustoa
kananmuna
reilusti oliiveja
2 rkl pestoa
pippuria
suolaa
2 tl kasvisliemijauhetta

5 dl jauhoja
(HUOM! EI PIRKKA - vehnäjauhoja - maistuvat pahalta! Käytä Pouta tai sunnuntai esmes)
4 tl leivinjauhetta
2 tl suolaa
1 dl kotimaista rypsiöljyä
3 dl kylmää vettä

(vehnänalkioita)
voita

sekoita täyteainekset iloisesti sekaisin. Sekoita jauhoihin leivinjauhe ja suola, kaada öljy sekaan ja sekoittele tasaisen kaltaiseksi. Lisää vesi ja sekoita kevyesti tasaiseksi. Tarkoitus sitten ei ole saada taikinaan sitkoa, joten nätisti vaan. voitele leivinpaperi tai vuoka (joka pitää sitten tulee jauhottaa vehnänalkioilla). Painele ja taputtele taikina tasaiseksi ja lisää täyteseos päälle. Paista jotain puoli tuntia noin 200 asteessa.